Substantiation of the socio-medical reasonability of development and cost-effectiveness of “Tiotarin” tablets

S. N. Kovalenko

Abstract


For the first time using a systematic approach a comprehensive model to determine the socio-medical reasonability, cost-effectiveness and commercial attractiveness of developing a new drug “Tiotarin” has been proposed. To assess financial results from the introduction of the drug “Tiotarin” into industrial production the results of the predictive target sales according to the optimistic, most probable and pessimistic versions of the experts of the Marketing Department of domestic drug manufacturers have been used taking into account the economic calculation and market conditions. The scientific and practical approaches, which include marketing, economic, financial research methods and the method of mathematical modelling, have been proposed. They allow to substantiate the socio-medical reasonability, cost-effectiveness and commercial attractiveness of a new drug “Tiotarin” based on the use of variants of modern marketing strategies. Creation of the through marketing programme for introducing the innovative project as an instrument of the project implementation has been recommended.


Keywords


investment; economic efficiency; commercial attractiveness; “Tiotarin” tablets; socio-medical reasonability

Full Text:

PDF

References


Анч Л. // «Рецепт». –2006. – № 4 . – С. 18–24.

Демкин И. В. // Управление риском. – 2004. – № 4. – С. 16–27.

Економічне та комерційне обґрунтування впровадження антигіпертензивного препарату 3-го покоління / М.М. Слободянюк, Г.М. Ціхонь, Г.М. Дудар // Матеріали VІІ науково-практичної конференції з міжнародною участю «Управління якістю в фармації» 17.05.2013 р., Харків, – Х.: Вид-во НФаУ, 2013. – с. 130 – 131.

Коваленко С.М. // Проблеми екологічної та медичної генетики і клінічної імунології. – 2012. – Вип. 3 (111). – С. 288 – 295.

Коваленко С.М. Теоретичне та експериментальне обґрунтування складу та технології комбінованих лікарських препаратів на основі сульфурорганічних кислот: дис. ... д-ра фармац. наук : 15.00.01 / С.М. Коваленко. – Х., 2014. – 360 с.

Коваленко С.М. // Фармац. журн. – 2013. – № 2. – С. 60 – 65.

Маркетингове й економічне обґрунтування доцільності та ефективності впровадження нових препаратів в товарний асортимент фармацевтичного підприємства / С.В. Жадько, М.М. Слободянюк // Ефективність використання маркетингу та логістики фармацевтичними організаціями: матеріали наук.-практ. конф., 21 жовт. 2008 р. – Х.: Вид-во НФаУ, 2008. – С. 147-152.

Обґрунтування економічної та комерційної доцільності впровадження протиалергійного препарату левоцетиризину /Слободянюк М.М.// Актуальні питання економічних наук: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Одеса, 8-9 черв. 2013 р. – Одеса: «Центр економічних досліджень та розвитку», 2013. – С. 50–53.

Слободянюк М. М. // Укр. журн. клін. та лаб. мед. – 2010. – № 2. – С. 58 – 62.

Batuwitage B.T., Kingham J.G.C., Morgan N.Е. et al. //Postgraduate Med. J. – 2007. – Vol.83. – Р. 66-68.

Shumpeter J. // Business Cycles. – New York: McGrow-Hill. – 1999. –301 p.

Wind J. Preemptive Strategies in Wharton Dynamic Competitive Strategy. – New York: John Wiley & Sons, Inc. – 1997. – 377 р.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.24959/88818

Abbreviated key title: Vìsn. farm.

ISSN 2415-8844 (Online), ISSN 1562-7241 (Print)