Assessment of the main trends of developing the market of foaming detergents in Ukraine

L. S. Petrovska

Abstract


The article considers the main trends in development of the cosmetic and beauty products market in Ukraine over the past five years. The analysis of indicators of volumes of production, export and import of cosmetic products in natural units and monetary terms has been also conducted. An important aspect of this work is to determine the ratio of the volume and the structure of consumption of cosmetic products.


Keywords


cosmetic and beauty products market of Ukraine; cosmetic products; volume of production; volume of sales; import

Full Text:

PDF

References


Анурин В., Муромкина И., Евтушенко Е. Маркетинговые исследования потребительского рынка. – С.Пб.: Питер, 2004. – 270 с.

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat. gov.ua

Державна служба статистики України. Частка продажу споживчих товарів, які вироблені на території України, у товарообороті торгової мережі підприємств (юридичних осіб) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua

Європейська асоціація виробників парфумерії та косметики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.euromonitor.com

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и оперативный маркетинг / Пер. с англ. под ред. В.Б.Колчанова. – С.Пб.: Питер, 2007. – 800 с.

Попова О.С., Тишлек К.В., Рибаченко В.І. // Актуальні питання сучасного товарознавства: матер. міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., Донецьк, 12-13 квітня 2012 р. – Донецьк: Вид-во ДонНУ-ЕТ, 2012. – С. 74-76.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.24959/93636

Abbreviated key title: Vìsn. farm.

ISSN 2415-8844 (Online), ISSN 1562-7241 (Print)