Assessment of the main trends of developing the market of foaming detergents in Ukraine

Authors

  • L. S. Petrovska National University of Pharmacy, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24959/nphj.16.2083

Keywords:

cosmetic and beauty products market of Ukraine, cosmetic products, volume of production, volume of sales, import

Abstract

The article considers the main trends in development of the cosmetic and beauty products market in Ukraine over the past five years. The analysis of indicators of volumes of production, export and import of cosmetic products in natural units and monetary terms has been also conducted. An important aspect of this work is to determine the ratio of the volume and the structure of consumption of cosmetic products.

References

Анурин В., Муромкина И., Евтушенко Е. Маркетинговые исследования потребительского рынка. – С.Пб.: Питер, 2004. – 270 с.

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat. gov.ua

Державна служба статистики України. Частка продажу споживчих товарів, які вироблені на території України, у товарообороті торгової мережі підприємств (юридичних осіб) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua

Європейська асоціація виробників парфумерії та косметики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.euromonitor.com

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и оперативный маркетинг / Пер. с англ. под ред. В.Б.Колчанова. – С.Пб.: Питер, 2007. – 800 с.

Попова О.С., Тишлек К.В., Рибаченко В.І. // Актуальні питання сучасного товарознавства: матер. міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф., Донецьк, 12-13 квітня 2012 р. – Донецьк: Вид-во ДонНУ-ЕТ, 2012. – С. 74-76.

Downloads

Published

2016-12-21

Issue

Section

Organization and Economy of Pharmacy